Çarşamba, Ocak 21

:(( Aklım karıştı..

Teşekkür yazımda çocukluğumdan beri modayla ilgili bir iş yapmak istediğimden bahsetmiştim..
Mezun olur olmaz ki mezun olduğum bölümle uzaktan yakından alakası yoktu. Seveceğim türden modayla ilgili işlere başvurdum..Hatta biraz çalışıp sonra bu konuda master istiyordum..Kariyer net üzerinden tüm sevdiğim firmalara Gap/Yargıcı/Zara vs başvurdum..Mezuniyetim tam da kriz dönemine denk geldi, üstelik yabancı dil bilgim ve hobi olarak cok sevmem ve takip etmem dısında onlara sunabileceğim deneyimimde yoktu..Ben de hayalimi rafa kaldırdım..2 ay evde oturmak bile bana dayanılmaz geldi bunalıma girmek üzereydim ki aile şirketinde çalışmaya başladım..Başlayalı çok olmadı, ama işimden memnunum iş sahası beni çok cezbetmese de aile şirketi olmasından dolayı ben çalışanlar arası çekişme/işten çıkarılma korkusu gibi daha birçok şeyden uzak bir çalışma hayatı yaşıyorum..Benim için tabi ki gelecek vaad ediyor ve nazım geçiyor ama işte biraz önce Zara'dan aradılar !! Section Manager (Bölüm Yöneticisi) pozisyonuna başvurum İng,İspanyolca bilmemden dolayı onlara vasıflarım uygunmus beni görüşmeye çağırdılar.. bende işe başladığımı malesef gelemeyeceğimi söyledim..Kapatır kapatmaz da çok üzüldüm :( çünkü bu iş hep istediğimdi, çalışmadığım dönemde gelse havalara uçardım! ama şimdi çalışıyorum üstelik bu işin garantisi yok, görüşmeye çağırmak=seni aldık değil! ama genede ben düşünmeden edemiyorum :( çok severek yapacağım bir iş olduğundan eminim ama bu görüşmeye gidersem, hatta çalışmaya başlarsam birdaha buraya dönecek yüzüm olmaz..ama aklımdan da keşke deneseydim derim hep..
ne yapmalıyım sizce?

14 yorum:

nazpek dedi ki...

gerçekten de zor bir durum güzelim
Ama hele de bu kriz durumunda bende senin yaptığını yapardım gerçekçi olmakta fayda var üzülme...

Merve dedi ki...

doğru söylüyorsun nazcım..bir de ben çok duygusal bir insanım,deneyimim yok! benim için dışarıda çalışmak zor bununda farkındayım..teşekkür ederimm

uyuz cadı dedi ki...

bence yeni mezunken ailenin yanıda tecrübe kazanman en iyisi.. daha sonra zaten yine başvurursun..
'bence' tabi..
yine de istersen görüşmeye bir git, belkide şartları hiç isediğin gibi çıkmayacak ve düşünmene, üzülmene değmeyecek..

Merve dedi ki...

bende zaten bu nedenle aile şirketini tercih etmiştim.Bir de unv de ders veren,konunun uzmanı bir genel müdürle devamlı çalışma gibi bir şansım var sürekli eğitimdeyim,birşeyler öğreniyorum gideceğim yerde kim niye bana öğretsin? dediğin gibi lalecim ileride bir gün gene o tür bir iş istesem bile elimin kuvvetli olmaı lazım ;) içimi rahatlatmak adına da görüşebilirim..Çok teşekürler tatlı cadı ;) sen uyuz değilsin neden uyuz yaptın adını?? sevgilerimle..
* şu açıdan hiç düşünmediniz ama işe başlasaydım eğer hepinizin indrimlerden önce haberi olurdu! yağmalanmadan istediğinizi alırdınız ;)

Z Fashion dedi ki...

Seni benden iyi kimse anlayamaz herhalde çünkü aynı şeyi bende yaşadım, modayla çok alakasız bir bölümde okuyorum malesef ve geçen yaz bölümümle alakalı biryerde staj yaptım ki ünlü bir moda editörü yanında staj yapma imkanım vardı.
Senin çoğu yazını okuyunca kendimi görüyorum bundan önceki yeliz i yazdığın posttaki gibi! :)
Benim söliceğim şey, hangisinde daha mutluysan onu yapman. Çünkü insan mutlu olduğu işte ancak başarılı olabilir. Hayallerinin peşinden git ama gerçekten istediğinin bu olduğunu bilmen lazım önce çünkü çok insan biliyorum hayallerinin peşinden gidip sonunda istediği şeyin o olmadığını gören.. Sen nasıl mutlu oluyosan öyle yap..
Birde anlamadım niye görüşmeye gitmedin hiç olmassa görmüş olurdun seni belki de almazlardı da en azından aklın kalmazdı yada alırlardı istesem bu işi yapardım diye düşünürdün belki daha rahatlardın
Bence iyi ve kötü yanlarıyla tartıp öyle bir karar ver!
Ama en önemlisi nasıl nerde mutlu olucaksan onu yap :)

Merve dedi ki...

Biliyorum benimle aynı bölümü okuduğunu Siyaset Bilimi & Ulus.İliş değil mi? belki de aynı üniversiteden mezunuz..Ben çok severek okudum aslında, stajlarımı da hep siyaset üzerine yaptım..ama işte malum Ankara'da bir hayat gerektiriyor bu meslek..mezun olunca bana da uymadı, seninle aynı duyguları paylaştığımız için dediğin gibi birbirimizi daha rahat anlarız..benim için zaten en önemlisi sevdiğim işi yapmak o yüzden hep moda istemiştim! görüşmeye gideceğim,birsürü kişiyi aramışlardır en azından içimde kalmaz..Biraz deneyim kazandıktan sonra halen istiyorsam basvurmaya devam ederim zaten ;) yorumun için çok teşekkür ederim! Mezun olunca da sevdiğin işi bulmanı dilerim!
sevgilerimle :))

pammuk dedi ki...

hımm bence nerde huzurluysan oraya git şu an mutluysan burada kal önemli olan iç huzurun çünkü:)hem baktın olmaadı sevemedin bir türlü tekrar başvurursun :)

Merve dedi ki...

* Haklısın bende zamana bırakmaya karar verdim zaten öyle heveslendim ki aranınca sanki hemen bekliyolardı mantıklı olmak lazım ;)
bu arada ben küçükken anneanneme mammuk anneanne derdim çok beyaz olmasından dolayı ;) sen de bana anımı hatırlatıyorsun izin verirsen mammuk demek isterim bundan sonra sana da ;)

uyuz cadı dedi ki...

üf bi sürü şey yazmıştım ff çöktü, aptal şey!
merve işte bak gördün mü? bu yüzden benim adım uyuzcadı, hiç bişeye tahammülüm yok, yazılarımda da gerçek hayatta da herşeyi eleştiriyorum gıcık gıcık konuşuyorum. bu yüzden sıfatım bana pek bir yakışıyor kanısındayım :))

eğer çizimini geliştirmek istersen sana kurs ve dünya tatlısı bir hoca önerebilirim..

Merve dedi ki...

bence mayhoş cadı'da olabilir ne tatlı ne ekşi ;)) yok yok sana uyuzluk yakışıyor bence de!

lalecim hiç kabiliyetim yok yani estetik zevkim bence var kafamda güzel kurabilirim ama çiz dersen çöp adam çizemem..Teşekkür ederim aklımda olacak ama ;)

L@L dedi ki...

Merve'cim şimdi çalıştığın işte biraz daha tecrübe sahibi olduktan sonra yine başvurursun istediğin iş için. Şuanda kriz ortamında risk almaman daha iyi olur gibi geliyor banada. Dilerim hayatında herşey umduğun gibi olur *)Öpüyorum çok!

a. gizem dedi ki...

herşeyin hayırlısı olsun mervecim yaa ...
zor bi karar
ama yureginin götürdüğü yere git derim ben :)

serap dedi ki...

Bi arkadaşım zara'da o pozisyonda çalışmıştı ve çok memnundu.Keşke evet diyerek biraz düşünme fırsatı bıraksaydın.Üzüldüm :( ee tekrar sen ara.İspanyolca bilen çok fazla kişinin olduğunu sanmıyorum bu pozisyona başvuran.

arpisfaatti dedi ki...

Sen bloğuna bunu ekleyeli beri epey olmuş.. Umarım kenin için doğru seçimi yapmışsındır. Benim merak ettiğim şey Moda sektöründe deneyimin var mı? Ben de bu pozisyon çok istiyorum ve bilgi toplamaya çalışıyorum.

Bu arda blogunn çok hoş, tebrik ederim..